4η Κινητικότητα Belgium-Brussels  3/2/2020-9/2/2020

Τίτλος Σεμιναρίου: Innovative Math and Science Applications

Συμμετέχουσα εκπαιδευτικός: Τερζάκη Ευαγγελία

Φορέας επιμόρφωσης: Anatolia Education

1η Ημέρα: Δευτέρα 3/2/2020

Τη Δευτέρα στις 9:00 π.μ. συναντηθήκαμε με τους 15 συμμετέχοντες του σεμιναρίου και τον επιμορφωτή μας İnanç Ayar στον χώρο όπου θα γινόταν το σεμινάριο, ένα συνεδριακό κέντρο στα περίχωρα της πόλης των Βρυξελλών. Κάθε επιμορφώμενος παρουσίασε  το σχολείο του και συγχρόνως είπε λίγα λόγια για τον εαυτό του. Στο τέλος, ο επιμορφωτής μίλησε για τον ίδιο, την εκπαίδευσή του και, στη συνέχεια, μας περιέγραψε με  τι ακριβώς θα ασχοληθούμε τις επόμενες ημέρες. Ακολούθησε  περιήγηση στα αξιοθέατα της πόλης των Βρυξελλών, όπως Atomium, Grand Place, Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ,Mini-Europe κ.ά.   

2η Ημέρα: Τρίτη 4/2/2020

Συνάντηση στον ίδιο χώρο, όπου ξεκινήσαμε, κάνοντας διάφορες δραστηριότητες – παιχνίδια γνωριμίας (ice-breaking) με την καθοδήγηση του επιμορφωτή. Ήταν εντυπωσιακό πόσο εφευρετικοί ήμασταν στις δραστηριότητες αυτές, οι οποίες μας βοήθησαν να σπάσει ο πάγος μεταξύ μας, να συνεργαστούμε και να περάσουμε ευχάριστα. Μας εξήγησε, στη συνέχεια, ότι αυτές τις δραστηριότητες μπορούμε να τις εφαρμόσουμε και στην τάξη μας στην αρχή της χρονιάς. Έπειτα, μας παρουσίασε κάποιες βασικές αρχές της διδασκαλίας – βήματα που πρέπει να ακολουθούμε, ώστε να επιτυγχάνουμε τους στόχους μας.

3η Ημέρα: Τετάρτη 5/2/202

Το σεμινάριο ξεκίνησε με μία δραστηριότητα στην οποία, δίνοντάς μας απλά υλικά, μας ζήτησε να φτιάξουμε μια κατασκευή με συγκεκριμένο στόχο. Αρχικά, μας χώρισε σε ομάδες των 5 ατόμων.

Συνεργαστήκαμε άψογα κι ολοκληρώσαμε τις κατασκευές μας και, στη συνέχεια, συζητήσαμε για το ποιοι είναι οι στόχοι και  με ποιους τρόπους μπορούμε να εντάξουμε τέτοιου είδους δραστηριότητες στη διδασκαλία μας. Στο τελευταίο μέρος της σημερινής μας συνάντησης μας μίλησε για το πόσο σημαντικές είναι η οργάνωση της διδασκαλίας, η στοχοθεσία, η εναλλαγή δράσεων , η συνεργασία και η αλληλεπίδραση των μαθητών μεταξύ τους, καθώς και η προώθηση της εφευρετικότητας τους μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες. Ακολούθησε συζήτηση.

4η Ημέρα Πέμπτη 6/2/2020

Το σεμινάριο ξεκίνησε με τοποθέτηση του επιμορφωτή ως προς την αναγκαιότητα της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού, η οποία θα πρέπει να αποτελεί και τον στόχο του. Στη συνέχεια, μας προέτρεψε να προτείνουμε τρόπους που μπορούμε να την επιτύχουμε, όπως:

  • συνεργασία με συναδέλφους
  • περισσότερη επιμόρφωση
  • ανταλλαγή εμπειριών
  • υπομονή και κατανόηση
  • ενθάρρυνση των μαθητών – έπαινος
  • να ερχόμαστε στη θέση του άλλου (ενσυναίσθηση)

Επίσης, τονίστηκε η σημασία που έχει το να μοιράζεται ο εκπαιδευτικός τον ενθουσιασμό του μαθήματος με τους μαθητές, την αξία του επαίνου, την αναγκαιότητα να προωθούμε δραστηριότητες συνεργασίας των μαθητών μεταξύ τους. Πάνω από όλα, όμως, θα πρέπει  πάντα να θυμόμαστε ότι όλα τα προβλήματα μπορούν να λυθούν αλλάζοντας τις προοπτικές, τον τρόπο δηλαδή που βλέπουμε ένα πρόβλημα έτσι, ώστε να κάνουμε ως εκπαιδευτικοί ό, τι καλύτερο μπορούμε. Ακολούθησε συζήτηση παροτρύνοντας μας να μοιραστούμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στη τάξη μας.

5η Ημέρα Παρασκευή 7/2/2020

Το σεμινάριο ξεκίνησε παρουσιάζοντας μας τα Web2.0  tools.Όπως συνεργατικά έγγραφα (Googledocs), χρήση flippedgrid, zoom, canvas,Kahoot,padlet κ.α Η παρουσίαση ήταν σύντομη αλλά η εφαρμογή κράτησε και την επόμενη ημέρα του σεμιναρίου.

6η Ημέρα Σάββατο 8/2/2020

Γνωρίσαμε πολλές εφαρμογές χρήσιμες για το μάθημά μας και εξασκηθήκαμε στο να τις χρησιμοποιούμε και ως μαθητές και ως καθηγητές. Συνεργαστήκαμε  χωρισμένοι σε ομάδες και  προσπαθήσαμε για κάθε εφαρμογή να φτιάξουμε ένα σχέδιο μαθήματος 1 διδακτικής ώρας πάνω σε οποιοδήποτε θέμα των Μαθηματικών.

7η Ημέρα Κυριακή 9/2/2020

Την τελευταία ημέρα μας ζητήθηκε να σχεδιάσουμε ένα ολοκληρωμένο σενάριο εως 3 διδακτικές ώρες που να περιλαμβάνει τις περισσότερες από τις εφαρμογές που μάθαμε. Στη συνέχεια, ο εκπαιδευτής μας έδωσε τις βεβαιώσεις παρακολούθησης , ανταλλάξαμε mail και τηλέφωνα, ελπίζοντας να ξαναβρεθούμε σε κάποιο άλλο Erasmus Course. Ακολούθησε γεύμα και βόλτα στην πόλη του Ευρωκοινοβουλίου, της βάφλας, της μπύρας και της σοκολάτας ,εκεί που χτυπάει η καρδιά της Ευρώπης.

Ευχαριστώ απο καρδιάς τη συνάδελφο και φίλη μου Λιλιμπάκη Γεωργία που, ως υπεύθυνη του συγκεκριμένου προγράμματος ΚΑ1, μου έδωσε την ευκαιρία να ζήσω αυτήν την μοναδική εμπειρία.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s